Featured
Table of Contents
Hou rekening met de afstand De eerste stap is natuurlijk de zoektocht naar je nieuwe auto. Maar waar begin je die zoektocht? Er zijn zoveel websites… de meest voor de hand liggende manier is om naar te gaan. Dit is de grootste Duitse autosites. hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be met meer dan 1.3 miljoen tweedehands auto’s
Autoscout24.de is ook een goede om mee te nemen in je zoektocht. Houd er wel rekening mee dat de meeste auto’s ook op mobile.de staan - hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be. Weet je al precies welk merk auto je wil kopen? Kijk dan ook eens naar de sites van het betreffende merk. Hieronder vind je enkele voorbeelden: Heb je geen zin in die eindeloze zoektocht? Laat ons dat jouw auto vinden
100% zekerheid is moeilijk te krijgen, maar met een paar tips kom je daar zeker in de buurt. De makkelijkste stap is om de reviews te bekijken. Die vind je onder andere bij de advertenties op mobile.de. Op Autoscout24.de zie je die ook. Google is ook een goede plek om reviews te bekijken.
Aan de rechterkant (op desktop) krijg je nu een overzicht met gegevens. hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be. Hier staan ook reviews bij. Heb je nog steeds twijfels? Zoek dan het adres op via Google Streetview. Oplichters gebruiken nog wel eens valse adresgegevens. Wanneer je vervolgens op Google Streetview kijkt, zie je bijvoorbeeld geen autobedrijf, maar een school of een kale vlakte
Zijn ze transparant over de onderhoudshistorie van de auto? Ben je welkom op hun adres of willen ze afspreken op een parkeerterrein langs de snelweg? Wees kritisch op dit soort zaken en ga er niet vanuit dat het wel zal kloppen. hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be. Op de genoemde occasionsites vind je ook een hoop particuliere aanbieders
Maar toch moet je hier extra voorzichtig zijn. Een van de redenen is de wettelijke garantie. Net als in Nederland, heb je altijd een wettelijke garantie wanneer je een product koopt. Van strijkbout tot aan een tweedehands auto. Gaat je auto binnen een half jaar kapot, dan is de kans groot dat de verkoper de reparatie moet betalen.
En dat geldt dus ook voor een auto die je in Duitsland koopt. Mits je die van een autobedrijf koopt, want de wettelijke garantie geldt niet bij een verkoop tussen particulieren. En dan is er nog een reden om extra voorzichtig te zijn. hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be. En dat is met de betaling. Je maakt toch sneller een bedrag over naar een merkdealer dan naar een particulier
Instant Payments is nog niet beschikbaar voor overschrijvingen van een Nederlandse naar een Duitse bank. Kortom, koop geen auto bij een particulier. Tenzij je de auto zelf technisch kan beoordelen en het geen probleem vindt om vooraf geld over te maken (hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be). Lees ook: Deze garantie heb je op je import auto [3 soorten] De meeste auto’s die wij importeren, komen bij merkdealers vandaan
Dat zijn jonge auto’s met lage tellerstanden. Bij een merkdealer weet je in ieder geval zeker dat je te maken hebt met een betrouwbare partij. En ze zijn kritisch op de occasions die ze verkopen - hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be. Bij BMW wordt je nieuwe auto aan een grondige check onderworpen, voordat ze ‘m laten gaan
Niets is vervelender dan over je budget heen gaan. Dat gebeurt al snel bij het importeren van een auto. Zeker als je je vooraf niet goed verdiept in de kosten (hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be). Grofweg krijg je met de volgende kosten te maken: Aanschaf auto Transport Rest-bpm Inschrijving RDW Recyclingbijdrage Dit zijn de kosten waar je sowieso mee te maken krijgt
Verdiep je hier vooraf in, zodat je niet met teleurstelling te maken krijgt. Lees ook: Zo importeer je zelf een auto uit Duitsland We hebben ‘m hierboven al een paar keer aangehaald: de aankoopkeuring. Tijdens de aankoopkeuring wordt je auto volledig nagekeken. Zowel technisch als optisch. Zo weet je exact wat de staat van de auto is, voordat je ‘m koopt.
De verkoper kan die mankementen dan herstellen voordat je de auto meeneemt. Het komt ook voor dat wij klanten afraden een auto te kopen. Er mankeert dan zóveel aan, dat het beter is om verder te zoeken naar een goede auto (hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be). Zo bespaar je jezelf een hoop geld en stress
Het is immers een vraagprijs. In bijna alle gevallen krijgen wij nog iets van de prijs af. Het technische verslag van de aankoopkeuring helpt je ook bij deze onderhandelingen. Wanneer de verkoper niet wil zakken met de prijs, kun je het ook op een andere manier proberen. Bijvoorbeeld door een bepaalde optie in te laten bouwen, nieuwe banden te monteren of om die steenslag op de voorbumper weg te laten werken.
Want bij onderhandelingen moet je ook durven weg te lopen als de deal je niet aanstaat. Heb je je zinnen helemaal op die ene auto gezet? Laat dat dan in ieder geval niet merken aan de verkoper - hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be. Hier gaan we even extra diep op in, want dit gaat nog wel eens fout en dat kost je handen vol geld
Dit kenteken is te herkennen aan het gele vlak, en wordt het vaakst gebruikt om de auto naar huis te rijden - hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be. Het kenteken is alleen in een paar landen niet toegestaan, en Nederland is daar eentje van, of beter gezegd; het is voor Nederlanders helemaal niet toegestaan om met een buitenlands kenteken in Nederland te rijden (uitzondering daargelaten)
Zeker voor particulieren wordt er vaak niet direct een boete gegeven, maar eerst een waarschuwing. hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be. Mocht je een chagrijnige agent treffen of een streber: De kosten voor de boete bedragen 225,- euro. Maar wanneer je aangehouden wordt, riskeer je daarnaast ook een boete ter hoogte van 50% van de rest-BPM
En dan hebben we nog het Zollkennzeichen. Te herkennen aan het rode vlak. Met dit kenteken mag je wél in Nederland rijden en kost zo’n 300-400 euro. Maar let op: je moet bij de Belastingdienst een tijdelijke vrijstelling van de BPM aanvragen (hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be). Je mag dan maximaal veertien dagen met het kenteken in Nederland rijden
Dus wil je geen risico lopen, ga dan voor het Zollkennzeichen in combinatie met de tijdelijke vrijstelling. Of laat je auto naar Nederland transporteren. Dan weet je ook zeker dat deze goed verzekerd is tijdens de reis. Meer over tijdelijke kentekens in Duitsland. Grote kans dat je van je huidige auto af moet.
Maar het kan ook makkelijker. Laat je door ons je auto importeren? Ruil dan ook je auto bij ons in. Als je nieuwe auto klaar staat, kom je met de oude auto naar ons toe, en rij je met je nieuwe auto terug naar huis (hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be). Geen gezeur met vervelende kopers of mensen die niet op komen dagen
Het laat niet alleen zien dat de auto goed is onderhouden, maar zegt ook wat over de kilometerstand. Er worden nog steeds veel tweedehands auto’s verkocht met een teruggedraaide teller. Vraag daarom ook naar foto’s van het onderhoudsboekje (hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be). Doet de verkoper daar moeilijk over, dan is dat een slecht signaal
Google op de naam of het adres van het autobedrijf, en kijk of het bedrijf bestaat. Gaat het om een jonge of dure auto? Probeer dan het chassisnummer te achterhalen - hoe auto verkopen voor export - autoopkoperbenelux.be. Bel vervolgens naar een merkdealer en vraag of ze het chassisnummer voor je kunnen controleren. Niet alle merkdealers gaan hierop in
Latest Posts
Auto Verkopen Voor Export Contract - Autoopkoperbenelux.be
Anwb Auto Verkopen - Autoopkoperbenelux.be
Auto Met Financiering Verkopen - Autoopkoperbenelux.be